Köpvillkor för webbshop
Följande villkor gäller för köp av varor genom Grand Items Sportswear AB:s webbshop (nedan, ”Grit”). Vänligen läs igenom dessa villkor noggrant innan genomförd beställning. När du beställer någon av våra produkter accepterar du dessa villkor, samt bilagor som refereras till här. Grit förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i verksamhetens villkor och policys.
Webbplatsen
Grit arbetar för att webbshopen skall vara fullt tillgänglig utan avbrott. Vid problem med webbplatsen eller frågor gällande denna; kontakta kundtjänst genom att mejla hey@gritsport.se. Eventuella felskrivningar och orätta uppgifter i webbshopen kan komma att korrigeras i efterhand.
Betalningsvillkor
Betalning görs direkt online med kort via Stripe eller Paypal. Vid beställning mot faktura, kontakta hey@gritsport.se för att komma överens om speciella betalningsvillkor.
Leveransvillkor inom Sverige
Vi tar betalt för frakt och det specificeras vid val av vara och uppdateras automatiskt i kundkorgen vid köp.
Leveransvillkor utanför Sverige
Vi tar betalt för frakt och det specificeras vid val av vara och uppdateras automatiskt i kundkorgen vid köp.
Priser
Grit förbehåller sig rätten till prisjusteringar som beror på omständigheter utanför Grits kontroll utan föregående varsel, såsom vid förändring av valutakurser, råvarupriser, politiska beslut etc. Detta anges då i varukorgen innan beställning. Leverans till adresser utanför Sverige innebär ytterligare fraktkostnad. Kontakta kundtjänst för frågor gällande leverans utanför Sverige. Vid leverans på EUR-pall tillkommer pallkostnad.
Leveranstid och leveransantal
Leverans av varor i lager sker normalt inom 1-3 helgfria vardagar efter registrerad beställning och levereras direkt till mottagaren. För beställningsvaror som till exempel klubbprodukter så är leveranstiden längre, detta anges vid produktens information. Leverans till adresser utanför Sverige, samt till vissa platser inom landet som inte har daglig utkörning, innebär förlängd leveranstid. Beställning inkommen efter kontorstid hanteras nästkommande vardag. Grit friskriver sig ansvar för leveransförseningar som beror på omständigheter utanför Grit kontroll.
Leveransadress
Köparen skall kontrollera leverans- och fakturaadress innan order slutförs i webbshop. Eventuella merkostnader som uppstår till följd av felaktig transportinstruktion debiteras köparen.
Reklamationer
Reklamationsärenden skall aviseras samt godkännas av Grit. Gods som ska reklameras får inte användas. Grit tillämpar Konsumentköplagen i sin hantering av reklamationer. Skicka ordernummer, bilder och förmedla anledning till ansökan om reklamation till: hey@gritsport.se
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till fraktbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Grit och skriv anledningen till returen på paketet. Kontakta oss sedan och meddela oss om reklamationen.
Vid användande av bandyhandskar, tänk på att använda en grepptejp som inte sliter på handsken. I de allra flesta fall handlar det om att tejpen sliter på innerhandsken och det finns inga handskar som klarar av konstant nötande av knopp och klubbskaft med grepptejp mot innerhandsken.
Returer
Köparen äger rätt att returnera obrutna och oskadade förpackningar innehållande lagerförda artiklar. Returrätt inom 30 dagar från leverans. Returfrakt av dessa förpackningar ombesörjs och betalas av köparen. Eventuella returer måste först aviseras samt godkännas av Grit. Notera att Grit inte erbjuder reklamationer/returer på print-on-demand produkter så som klubbprodukter eller egen designade kläder/produkter/utrustning och produkter förutsatt att designen är enligt orderbekräftelsen. Storlekstabeller finns att se för respektive produkt och byte på grund av storlekar är ej möjligt på print-on-demand produkter.
Varmt välkommen att kontakta Grit Sportswear vid frågor.
Kontakta Kundservice på mail: hey@gritsport.se.