Pressmeddelande: PTFN byter namn till Grit
/Bytet sker i samband med en omkonstruktion av varumärkets vision och värderingar. Även bolaget bakom varumärket byter namn, och en större satsning på team sales har inletts.
– Vi är väldigt glada över vår nya satsning med vårt nya varumärke och vårt utbud till alla idrottsklubbar där ute. Vi kan redan nu erbjuda match- och träningskläder och tillbehör som väskor, kepsar och mössor, säger Grit:s VD, Patrik Johansson.
Ordet “Grit” kommer från engelskan och kan beskrivas som beslutsamhet eller konsten att inte ge upp.
– Vi vill hylla alla de atleter som vägrar ge upp. Som fortsätter slita, även när det är jobbigt. Ordet “Grit” står för det vi vill förmedla till alla atleter, oavsett nivå. För oss handlar det om det långsiktiga målet och passionen till sin sport. Skillnaden mellan de som lyckas och de som inte lyckas är förmågan att fortsätta, även när det blåser och är tufft, säger Erik Ström, Grit:s creative director.
I samband med varumärketsbytet har också bolaget bytt namn. Grit Sportswear drivs av Grand Items Sportswear AB och kommer framöver att fortsätta sin satsning på team sales inom olika sporter.